Budování nových filiálek od nuly nebo převzetím zavedeného obchodníka?

Dvě možné základní strategie jsou buď budování a rozvoj vlastních poboček nebo převzetí zavedených obchodních závodů. Obě možnosti mají svá pro a proti. Také v těchto dnech řešíme s našimi mandanty, který z uvedených způsobů je pro ně v dané situaci výhodnější. Porovnávají se kritéria jako je návratnost investice, kapacita vlastního managementu, kterou bude nutno dát k dispozici, pracovní síly, zákazníci a podobně.

Budování vlastních poboček

Pokud se rozhodnete pro budování vlastních poboček, je to samozřejmě projekt na delší dobu. Při jeho přípravě a provedení pravděpodobně ustanovíte projektový tým, který připraví a provede jednotlivé fáze. Můžete pověřit svoje vlastní pracovníky, pokud je můžete na tuto činnost uvolnit, nebo externisty. V prvním případě budou mít Vaši pracovníci méně času na svou vlastní práci. Musí mít také pro takovou práci dostatečné zkušenosti, motivaci, rozpočet a neustálou podporu majitele a/nebo vrcholového managementu. Mnohonásobně složitější je expanze do zahraničí. Mnohé zvyky a způsoby jednání, které jsou u nás běžné, vedou v zahraničí k neúspěchu. Budete proto pravděpodobně muset zaměstnat též cizince, integrovat je do Vašeho projektového týmu a věnovat se dostatečně řízení a sledování pokroku prací. Je řada firem, které mají zkušené týmy, jež mají za sebou úspěšné realizace v řadě zemí. Je otázka, jestli je tento postup vhodný v případě, že expanzi plánujete poprvé.

Expanze převzetím zavedené firmy

Hledáním vhodných firem (koupě nebo prodej firmy) k převzetí se zabývají specializované firmy, jako napříkladfirma COPRA spol. s r.o., kde se věnují poradenství pro investory a pomáhají jim, jak správně najít a vyjednat převzetí vhodné společnosti. Při posuzování vhodnosti firem, které jsou oslovovány, a zejména při vyjednávání a při hloubkových kontrolách, jsou kromě pracovníků investora zpravidla zapojeni auditoři, právní, daňoví, ev. i techničtí poradci. Pokud investor sám nemá zkušený tým, je důležité, aby někdo tyto externisty koordinoval a sledoval jejich nasazení z pohledu mandanta, tedy investora. Tím se jejich práce může v krátkém čase soustředit na podstatná témata.

Rádi se s Vámi na téma expanze formou převzetí vhodné firmy nezávazně sejdeme,  vyslechneme Vaše strategické záměry a pomůžeme Vám získat podklady pro Vaše rozhodování.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *