Za každou úspěšnou firmou stojí stále platící a vracející se zákazníci. Neexistuje tedy důvod, proč by společnosti měli nad zákazníky ohrnovat nos nebo je jinak dostávat do pozadí. Zákazník na prvním místě – to platilo, platí a bude platit. Jenže mnohé firmy se dopouští takových chyb, že je v budoucnu nečeká zrovna ziskový rok. Co konkrétně dělají špatně, respektive v čem konkrétním by se měli zlepšit?
Nečtou si hodnocení
Hodnocení firem nebo firemní zkušenosti jsou věci, které nemůže brát žádná společnost na lehkou váhu. Obvykle se vyskytují na internetových stránkách slučující tyto názory, případně kolují po internetu v diskuzních fórech. Jelikož je aktuálně internet plný firem, které mají podobné zaměření, lidé hledají tu pro sebe nejlepší cestu. A tak si zkušenosti ostatních čtou nezávisle na tom, jestli jsou pravdivé nebo jsou psány závistivou konkurencí.
Každá společnost by měla reference pročítat a reagovat na ně, ať už jsou pozitivního nebo negativního kontextu. Důvod je prostý – neodpovídáte pouze jednomu danému člověku, ale ukazujete i ostatním, že vám na spokojenosti zákazníků opravdu záleží.
Odpovídejte na webové formuláře
Abyste nepromarnili prakticky žádnou obchodní příležitost, měli byste pravidelně odpovídat na veškeré dotazy z webového formuláře, který máte uvedený na webu. Tedy pokud ho tam máte. Lidé se na vás obrací s dotazy a nechtějí čekat měsíce na odpověď.
Navíc pokud budete reagovat na to, na co se lidé ptají, získáte větší přehled o věcech, které lidi zajímají nebo co konkrétně od vás potřebují, čímž můžete do jisté míry formovat budoucí nabídku.
Nestanovení správné cílové skupiny
Domnívat se, že oslovíte vždycky každého je mylné. Každá firma si musí dopředu stanovit svou cílovou skupinu a té připravit nabídku, na ni případně zacílit reklamu. Pokud nebudete mít stanovenou cílovou skupinu, bude také dále velmi těžké zkusit s ní udržet kontakt, případně si zákazníka udržet pro další nákup.