Když se řekne Second Life, okamžitě se objeví mnoho milovníků i odpůrců tohoto konceptu. Virtuální realita ale samozřejmě nabízí mnohem více. Jak je přínosná v oblasti vědy, studia, a jak pomáhá firmám? Jak je možné využít VR v době rekonvalescence?
Second Life byl a dodnes je fenoménem
Virtuální realita se začala vyvíjet již během šedesátých let minulého století. Až v roce 1999 si ale podnikatel Philip Rosendale řekl, že založí firmu Linden Lab, který bude produkovat hru Second Life. Tento virtuální svět vám umožňuje vytvořit si svou vlastní novou identitu, potkávat se zde s přáteli, ale také si koupit pozemek, nebo zde podnikat. Jen za rok 2015 si zde lidé vydělali okolo 60 milionů dolarů.
Second Life je již od roku 2003 přístupný pomocí internetu. V roce 2008 měla tato hra na dvanáct milionů imaginárních obyvatel. Tato hra má dvě úrovně. První z nich je určena pro uživatele od 13 do 18 let, další z nich je již od 18 let.
Zapomeňte na zábavu
Velikost konceptu Second Life je sice obdivuhodná, v současné době ale umíme používat virtuální realitu i pro zcela jiné účely. Na paření her nyní na chvíli zapomeneme a přeneseme se do výzkumných středisek. Právě zde se pomocí VR daří naprogramovat a realizovat vývoj nových produktů, a to za snížení reálných nákladů.
VR se tak aplikuje v automobilovém, potravinářském, nebo v petrochemickém průmyslu. Nové technologie snižují dobu, kterou zabere uvedení nového produktu na trh.
Firemní školení i terapie
Firemní školení se také dají realizovat ve virtuální realitě. Zejména odborné situace se zde skvěle simulují. Ale také obyčejné školení BOZP je v tomto prostředí zcela podnětné a přínosné. Co je ale ještě zajímavější, je využití VR ve zdravotnictví.
Ve VR byly vytvořeny programy, které pomáhají pacientům během jejich rekonvalescence přinést klidný zážitek. Promítají se tak například procházky po pláži, nebo po horách.