Vztahy mezi obchodními partnery jsou velice důležité. Proto se je snažíme mít co nejlepší. Avšak v dnešním uspěchaném světě plném technologií může být poměrně obtížné ocenit kohokoliv dalšího. A zejména velké společnosti mají obchodních partnerů spousty. I tak je ale zapotřebí vážit si každého z nich. Proto existuje spousta možností, jak říct svému obchodnímu partnerovi, že na něj myslíme a že si ho vážíme. Vděčíme mu za své úspěchy. Jak to ale dát najevo?
Dárky
Čas od času můžete svého obchodního partnera obdarovat. Může jít o reklamní předměty, které jsou dnes již velice nápadité a dokonce osobité (logo může nést taška i hrníček). Drobné dárečky udělají radost, ať už jsou praktické nebo čistě dekorativní. Příležitost k obdarovávání se najde vždycky – například dokončení nějakého projektu, osobní obchodní jednání, výročí, narozeniny a spousta dalšího.
Efektivní komunikace
Někdy je to docela oříšek, zejména v době největší pracovní vytíženosti. Je ale dobré odpovědět na každý telefonát – když jej zrovna nemůžete vzít, zavolejte hned, jak to bude možné. Každý hovor můžete zahájit jednou či dvěma větami společenských frází. Pak ale přejděte k věci – vy i váš partner jistě máte na práci spoustu důležitých záležitostí, takže se zbytečně neokrádejte o čas.
Buďte pozitivní
Při jednání s obchodními partnery by na vás nemělo být znát, že dneska už toho máte až po krk. Že se vám nedaří a nejradši už byste byli doma. Jednejte vždycky slušní a jednejte tak, aby na vás váš obchodní partner neměl vztek nebo pocit, že vás obtěžuje. Vždy by měl být u vás vítán, i když se ozve v nepravý okamžik, když máte chuť někoho praštit.
Hledejte zisk pro obě strany
Obchodujete spolu zejména pro to, protože se vzájemně potřebujete a je to pro vás prospěšné. Úspěšné budování vztahu přichází, když si uvědomíte, že dohoda se nakonec rozpadne, když je ekonomika příliš vychýlena směrem k jedné straně.